0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

قرص پروبیوتیک چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 28 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1403/04/23
نظرات وبلاگ 0

قرص پروبیوتیک چیست؟ این روزها نام پروبیوتیک‌ها را بیشتر از قبل می‌شنویم. اما آیا می‌دانید که پروبیوتیک‌ها چه هستند و با اینکه چرا باید قرص‌های پروبیوتیک مصرف کنیم؟ در یک اصطلاح کلی می‌توان گفت مصرف این مکمل‌ها موجب هضم آسان‌تر غذا می‌شود و همچنین از ورود میکروب‌ها به داخل بدن جلوگیری می‌کند. پروبیوتیک‌ها به‌طورکلی از مخمرهای و باکتری‌های خوب و مفید ساخته می‌شوند که به‌طورکلی این باکتری‌ها در بدن ما زندگی می‌کنند. در مواقعی که بدن شما عفونت می‌کند، باکتری‌های بد متعددی سیستم شما را از تعادل خارج می‌کنند. باکتری‌های خوب در ازبین‌بردن باکتری‌های بد تأثیر بسیار زیادی دارند و باعث برقراری تعادل در عملکرد روده‌های شما می‌شوند.

پروبیوتیک چیست؟

در درون بافت‌های بدن ما یک مجموعه از میکروب‌های از جمله قارچ‌ها و باکتری‌ها زندگی می‌کنند. به این میکروب‌ها که برای سلامتی ما بسیار حائز اهمیت هستند، میکروبیوم گفته می‌شود. برخی از شرایط می‌توانند تعادل و نظم میکروبیوم‌ها را در بدن ما انسان‌ها به هم بزنند که در چنین شرایطی نیز سلامتی ما به خطر می‌افتد. حال که متوجه شدیم میکروبیوم‌ها چه چیزی هستند؛ باید بدانیم که پروبیوتیک و قرص پروبیوتیک چیست. پروبیوتیک‌ها در واقع موجودات فعال و زنده میکروسکوپی هستند که مصرف آن‌ها می‌تواند شرایط میکروبیوم دستگاه گوارش ما انسان‌ها را تغییر دهد و به‌سلامتی بیشتر ما کمک کند. عده‌ای از افراد میکروبیوم‌ها را با نام باکتری‌های مفید روده نیز می‌شناسند. وجود محیط میکروبیوم به دلایل مختلفی مهم است که از جمله این دلایل می‌توان به پیشگیری از تکثیر باکتری‌ها بیماری‌زا و رشد آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این مورد با انجام برخی عمل‌های خاص مانند تجزیه فیبر موجب عملکرد بهتر و گوارش درست و اصولی غذا می‌شود.

پروبیوتیک چیست؟

انواع پروبیوتیک کدام‌اند؟

پیش‌تر به بررسی اینکه پروبیوتیک و قرص پروبیوتیک چیست پرداختیم. حال در اینجا لازم است بدانیم که انواع پروبیوتیک‌ها کدام‌اند. لاکتوباسیلوس پلانتاروم، لوکونوستوک مزانترویدها و لاکتوباسیلوس برویس از جمله انواع رایج پروبیوتیک‌ها هستند که در ادامه هر یک را معرفی خواهیم کرد.

لاکتوباسیلوس پلانتاروم

لاکتوباسیلوس پلانتاروم (با نام مستعار L. plantarum) یک باکتری مفید و زنده با طیف گسترده‌ای از منابع سالم و کاربردهای مفید است که یک‌خانه طبیعی در میکروبیوم شما ایجاد می‌کند. این پروبیوتیک عضوی از جنس لاکتوباسیلوس است و سابقه طولانی استفاده به‌عنوان کمک به تخمیر و میکروارگانیسم برای سودمندی بدن انسان دارد

لوکونوستوک مزانترویدها

این نوع پروبیوتیک وظیفه کاهش بروز میکروارگانیسم‌های ناخوشایند، تخمیر سبزیجات و کسب اطمینان از اینکه آیا اعضای مفید جنس لاکتوباسیلوس قادر به رشد در مخلوط سبزیجات تخمیر شده هستند و یا خیر را برعهده دارد. لازم به ذکر است که این نوع پروبیوتیک مزایای بسیار متعددی برای سلامتی انسان دارد.

لاکتوباسیلوس برویس

این نوع پروبیوتیک نیز جزو یکی دیگر از انواع پروبیوتیک‌ها است. این نوع پروبیوتیک می‌تواند موجب بالارفتن افزایش حضور فلور سالم روده شود و سلامت کل بدن را نیز تقویت کند. این پروبیوتیک بیانگر جنس لاکتوباسیلوس است. علاوه بر این مورد ارزش زیادی برای روده و دستگاه گوارش دارد و از سیستم ایمنی بدن در برابر مهاجمان بیولوژیکی دفاع می‌کند.

انواع پروبیوتیک کدامند؟

فواید پروبیوتیک‌ها چیست؟

همان‌طور که بیان کردیم پروبیوتیک‌ها نقش بسیار مهمی را در بدن ایفا می‌کنند و وجود آن‌ها در بدن ما انسان‌ها الزامی است. بااین‌وجود شاید از خود بپرسید که فایده قرص پروبیوتیک چیست؟ در زیر می‌توانید با فواید وجود پروبیوتیک‌ها در بدن آشنا شوید:

  • بهبود خلق‌وخو و کاهش استرس و اضطراب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان مشکلات گوارشی ناشی از عفونت یا مصرف آنتی‌بیوتیک
  • کاهش التهاب و آلرژی

علائم کمبود پروبیوتیک

خوب است بدانید که کمبود پروبیوتیک در بدن انسان علائم و نشانه‌هایی دارد که باتوجه‌به این علائم می‌توان به کمبود پروبیوتیک در بدن پی برد. اما این علائم چه مواردی هستند؟ در زیر می‌توانید با علائم و نشانه‌های کمبود پروبیوتیک در بدن آشنا شوید:

  • آلرژی غذایی یا حساسیت غذایی
  • مشکلات نفخ، التهاب، اسهال، یبوست
  • اختلالات اوتیسم
  • اضافه‌وزن یا کمبود وزن
  • بیش‌فعالی
  • عفونت‌های دستگاه ادراری
  • اگزما یا خارش پوست و آکنه
  • افسردگی، اضطراب، میگرن

به شما توصیه می‌کنیم که در صورت داشتن هر یک از این علائم به مصرف قرص پروبیوتیک بپردازید؛ چراکه در غیر این صورت ممکن است خطرات بسیاری سلامت شما را تهدید کنند.

منابع غذایی پروبیوتیک‌ها کدام‌اند؟

خوب است بدانید که پروبیوتیک‌ها در مواد غذایی مختلف نیز موجود هستند و شما با مصرف این مواد غذایی می‌توانید تا حدودی کمبود پروبیوتیک را در بدن خود کاهش دهید. اما به‌هرحال مواد غذایی، مقادیر زیادی پروبیوتیک ندارند و برای درمان کمبود پروبیوتیک در بدن لازم است تا قرص پروبیوتیک مصرف کنید. اما به‌طورکلی برخی از منابع غذایی پروبیوتیک‌ها عبارت‌اند از:

  • ماست
  • کفیر
  • خیارشور
  • آب‌دوغ
  • کلم ترش
  • پنیر نرم و تخمیر شده

در این بخش از بررسی اینکه قرص پروبیوتیک چیست باید بیان کنیم که مواد غذایی ذکر شده نمی‌توانند کمبود پروبیوتیک را به طور کامل رفع کنند و اگر شما کمبود پروبیوتیک دارید، بهترین راه این است که به مصرف قرص پروبیوتیک بپردازید. مکمل‌های پروبیوتیک این ماده را به‌صورت مستقیم به بدن می‌رسانند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمبود پروبیوتیک را رفع می‌کنند.

منابع غذایی پروبیوتیک‌ها کدامند؟

میکروبیوم چیست؟

ممکن است تصور کنید که میکروبیوم‌ها به معنای میکروب هستند، این در حالی است که میکروبیوم‌ها به‌عنوان اجتماعی از گونه‌های مختلف باکتری مانند ویروس، قارچ و باکتری شناخته می‌شوند. میکروبیوم‌ها فقط در بدن انسان‌ها وجود ندارد، بلکه در بدن گیاهان و حیوانات و خاک نیز موجود هستند و وجود این زیستگاه به‌طورکلی می‌تواند خطرناک و یا مفید باشد. اصلی‌ترین میکروبیوم‌های موجود در بدن انسان، میکروبیوم‌های قسمت گوارشی تحتانی و روده بزرگ هستند که وظیفه تنظیم سیستم گوارش و استخراج مواد مغذی را برعهده دارند. این میکروبیوم‌ها از ابتدا تا انتهای زندگی با ما همراه هستند و تنها در شرایط ورود میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و یا در صورت ایجاد تداخل در عملکرد این سیستم به هم می‌خورد و افراد با بیماری‌های مختلف مواجه می‌شوند. به طور معمول اکثر افرادی که به دکتر گوارش مراجعه می‌کنند، با این مشکل مواجه شده‌اند.

مکمل‌های حاوی پروبیوتیک کدام‌اند؟

اما مکمل‌های قرص پروبیوتیک چیست؟ در پاسخ باید بدانید که امروزه مکمل‌های پروبیوتیک بسیار متعددی تولید می‌شوند که هر یک دارای موارد مصرف و مزایای خاص خود هستند و شما با مصرف مکمل مناسب پروبیوتیک می‌توانید با کمبود پروبیوتیک مبارزه کنید. به‌طورکلی برخی از بهترین مکمل‌های حاوی پروبیوتیک عبارت‌اند از:

پروبیوتیک پارسی لاکت

این نوع مکمل را می‌توانید برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و همچنین پیشگیری از بیماری‌های باکتریایی و ویروسی و بیماری‌های عفونی و همچنین هضم و جذب غذا و برقراری تعادل در سیستم دستگاه گوارش و افزایش قدرت سیستم گوارش در مقابله بیماری‌های مختلف مصرف کنید.

ویتالاکت

ویتالاکت در واقع یک نوع مولتی‌ویتامین مینرال بوده که حاوی ماده پروبیوتیک است. این قرص مقوی، ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را تأمین و از بروز کمبود آن‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. از مزایای این قرص می‌توان به کاهش دوره نقاهت بیماری‌ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

یوموگی

از دیگر انواع مکمل‌های پروبیوتیک می‌توان به مکمل یوموگی اشاره کرد. این مکمل به بهبود اسهال‌های ویروسی و حاد در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند، در درمان زخم معده تأثیر بسیار زیادی دارد و عفونت قارچی بانوان را نیز بهبود می‌بخشد.

بایودایجست

این مکمل پروبیوتیک در بهبود اسهال بسیار مؤثر و تأثیرگذار است و همچنین به بهبود گوارش بدن نیز کمک بسیار زیاد می‌کند و علاوه‌برآن در کاهش علائم بیماری‌های التهابی روده نیز تأثیر زیادی می‌گذارد.

مکمل‌های حاوی پروبیوتیک کدامند

موارد مصرف کپسول پروبیوتیک

ممکن است از خود بپرسید که چرا باید پروبیوتیک‌ها را مصرف کنیم و یا اینکه موارد استفاده از قرص پروبیوتیک چیست؟ و یا اینکه چه کسانی به مصرف کپسول پروبیوتیک نیاز دارند؟ پیش‌تر در رابطه یا اینکه پروبیوتیک‌ها چه هستند و چه فایده‌ای برای سلامتی ما دارند صحبت کردیم. حال در اینجا قصد داریم موارد مصرف این قرص را مورد بررسی قرار دهیم.

  • به‌طورکلی، مصرف عمده این کپسول توسط افرادی‌ست که با مشکلات دستگاه گوارش سروکار دارند. اما توجه داشته باشید که این تنها یکی از موارد مصرف کپسول پروبیوتیک است و این دارو طور معمول برای درمان و رفع بسیاری از مشکلات دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • خوب است بدانید افرادی که مبتلا به قند خون نیز هستند از این کپسول استفاده می‌کنند؛ چراکه این کپسول برای افرادی که دارای مشکل دیابت هستند و یا اینکه نگرانی قند خون دارند، بسیار مفید است.
  • یکی دیگر از موارد مصرف کپسول پروبیوتیک، درمان مشکلات یبوست است. همان‌طور که گفتیم پروبیوتیک‌ها به طور معمول برای درمان مشکلات گوارشی مورداستفاده قرار می‌گیرند و ازآنجایی‌که یبوست یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه‌های گوارش به شمار می‌آید؛ بنابراین اکثر افرادی که از کپسول پروبیوتیک استفاده می‌کنند، افرادی هستند که یبوست دارند.
  • توجه داشته باشید که مصرف کپسول پروبیوتیک فقط در درمان مشکلات روده مؤثر نیست، بلکه در درمان مشکلات معده نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. به‌طورکلی، کپسول پروبیوتیک می‌تواند مشکلات معده را نیز بهبود بخشد.
  • از دیگر موارد مصرف این کپسول می‌توان به بهبود آلرژی، بهبود مشکلات خلقی، بهبود سرطان و بسیاری از موارد دیگر نیز اشاره کرد. همچنین باید بدانید که این کپسول در بهبود بیماری‌های مختلف کودکان نیز مؤثر و تأثیرگذار است.

تأثیر پروبیوتیک‌ها بر وزن

آیا پروبیوتیک‌ها روی کاهش و یا افزایش وزن تأثیرگذار هستند؟ آیا ممکن است قرص‌های پروبیوتیک موجب افزایش و یا کاهش وزن ما شوند؟ ممکن است شما نیز کمبود پروبیوتیک داشته باشید و بخواهید بدانید که تأثیر افزایش و یا کاهش وزن با مصرف قرص پروبیوتیک چیست؟

بسیاری از تحقیقاتی اثبات کرده‌اند که پروبیوتیک‌ها از جذب چربی در بدن جلوگیری می‌کنند و در عوض ترشح میزان چربی در مدفوع را افزایش می‌دهند و به‌طورکلی در کاهش کالری دریافتی تأثیرگذار هستند. باکتری‌هایی که از جنس لاکتوباسیلوس‌ها هستند از طریق این فرایند به کاهش وزن کمک می‌کنند و به‌طورکلی موجب کاهش وزن می‌شوند.

علاوه بر این مورد برخی از مطالعات نیز نشان می‌دهند که پروبیوتیک‌ها میزان هورمونی که مسئول تنظیم مکانیسم سیری در بدن ما هستند را نیز افزایش می‌دهند، در نتیجه این امر اشتهای ما برای خوردن غذا کاهش می‌یابد و در نتیجه کاهش وزن در بدن ما رخ می‌دهد.

علاوه بر این مورد برخی از تحقیقات مختلف نیز نشان داده است که پروبیوتیک‌ها می‌توانند ترشح پروتئینی به نام ANGPTL4 را نیز در بدن افزایش دهند. این نوع پروتئین نقش بسیار زیادی در متابولیسم چربی دارد و افزایش این چربی در بدن می‌تواند از انباشته‌شدن چربی در بدن جلوگیری کند.

شاید شما دررابطه‌با این موضوع اطلاعی نداشته باشید؛ اما خوب است بدانید که چاقی و افزایش التهاب در بدن با یکدیگر مرتبط هستند و روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند. پروبیوتیک‌ها سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند که این امر موجب کاهش التهاب در بدن افراد چاق می‌شود و بدین صورت نقش محافظتی برای آن‌ها دارد.

مطالعات و تحقیقات مختلف نشان داد است که باکتری‌های جنس لاکتوباسیلوس روی کاهش چربی‌های دور شکم و کاهش وزن تأثیر بسیار زیادی دارند و به‌طورکلی موجب کاهش وزن می‌شوند. نتایج یک مطالعه بسیار گسترده نشان داده است که پروبیوتیک‌ها در طول یک هفته می‌توانند ۳ – ۴ درصد توده چربی بدنی را کاهش دهند.

مطالعه‌ای دیگر نیز روی ۱۲۵ نفر انجام‌گرفته و نشان داده است افرادی که مکمل‌های پروبیوتیک را مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که دارو مصرف می‌کردند، کاهش وزن نسبتاً بیشتری داشته‌اند و سطح بیشتری از توده چربی بدن آن‌ها همواره پایین آمده است.

علاوه بر این مورد یک مطالعه دیگر نیز روی ۲۱۰ فرد چاق انجام شده است که نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف برخی از مکمل‌های پروبیوتیک مانند باکتری لاکتوباسیلوس گاسری تأثیر بسیار زیادی روی کاهش شاخص توده بدنی (BMI)، کاهش وزن و کاهش دور کمر این دسته از افراد داشته است.

پس بنابراین در پاسخ به این سؤال که تأثیر افزایش یا کاهش وزن با مصرف قرص پروبیوتیک چیست؟ با صراحت می‌توان گفت که بله؛ پروبیوتیک روی کاهش وزن تأثیر بسیار زیادی دارد و این موضوع نیز بارها توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است و اکثر نتایج تحقیقات نیز این موضوع را اثبات کرده است.

تاثیر پروبیوتیک‌ها بر وزن

برای افزایش پروبیوتیک‌ها در بدن چه کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید کمبود پروبیوتیک در بدن می‌تواند مشکلات بسیار متعددی برای سلامتی انسان به وجود آورد و در نتیجه سلامتی انسان را به خطر بیندازد. بااین‌وجود ممکن است شما نیز به‌عنوان شخصی که کمبود پروبیوتیک دارد از خود بپرسید که برای افزایش پروبیوتیک در بدن چه کنیم؟ و یا اینکه چطور می‌توانیم میزان پروبیوتیک در بدن را افزایش دهیم؟

قبل از هر چیزی خوب است بدانید که افزایش میزان پروبیوتیک در بدن به‌راحتی اتفاق می‌افتد و نیازی نیست که نسبت به این موضوع نگرانی داشته باشید. شما می‌توانید هم از طریق مصرف مواد غذایی مختلف و هم از طریق مکمل‌های پروبیوتیک کمبود این ماده در بدن را جبران کنید.

اما این موضوع را به‌یادداشتن باشید که نمی‌توان از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک به‌عنوان یک منبع اصلی برای دریافت این ماده استفاده کرد. به عبارتی دیگر شما برای اینکه بتوانید با مشکل کمبود پروبیوتیک در بدن مقابله کنید، باید به مصرف قرص پروبیوتیک بپردازید. مکمل‌های بسیار متعددی وجود دارند که حاوی ماده پروبیوتیک هستند و شما با مصرف این مکمل‌های مفید می‌توانید سطح پروبیوتیک را در بدن خود افزایش دهید.

اما واقعیت این است که مواد غذایی مختلف نیز حاوی ماده پروبیوتیک هستند و شما می‌توانید با مصرف این مواد غذایی نیز میزان پروبیوتیک را تا حدودی در بدن خود بالاتر ببرید. یکی از اصلی‌ترین منابع پروبیوتیک ماست است. ماست به‌عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین منابع پروبیوتیک شناخته می‌شود.

ماست باکتری‌های مفید بسیار زیادی دارد و می‌تواند میزان پروبیوتیک را در بدن شما افزایش دهد و به‌سلامت شما کمک بسیار زیادی کند؛ بنابراین اگر شما نیز می‌خواهید که میزان پروبیوتیک در بدن خود را افزایش دهید، ما به شما توصیه می‌کنیم که هرچه سریع‌تر به مصرف مکمل‌های حاوی پروبیوتیک بپردازید.

این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که مواد غذایی که دارای پروبیوتیک هستند نیز می‌توانند به‌عنوان یک منبع کمکی در کنار قرص پروبیوتیک مصرف شوند. شما با انتخاب بهترین مکمل پروبیوتیک می‌توانید با مشکل کمبود پروبیوتیک در بدن خود مبارزه کنید.

برای افزایش پروبیوتیک‌ها در بدن چه کنیم؟

نکات مهم درباره مصرف پروبیوتیک‌ها

مصرف مکمل‌های پروبیوتیک راهی مؤثر برای دریافت باکتری‌های مفید بدن است. پروبیوتیک‌ها روی درمان بسیاری از مشکلات گوارشی تأثیرگذار هستند و تأثیر آن‌ها به‌وضوح قابل‌مشاهده است. بااین‌وجود مصرف مکمل‌های پروبیوتیک به‌تمامی افرادی که کمبود پروبیوتیک دارند، توصیه می‌شود. اما آیا مصرف بدون قواعد مکمل‌های پروبیوتیک برای رسیدن به‌سلامتی کامل کافی است.

قطعاً در پاسخ به این سؤال باید بیان کنیم که خیر؛ اگرچه مکمل‌های پروبیوتیک فواید و خواص بسیار متعددی برای سلامت ما انسان‌ها دارند، اما لازم است تا به‌صورت اصولی و با نظم مناسب مورداستفاده قرار بگیرند تا هیچ‌گونه مشکلی برای سلامتی شما به وجود نیاید. به‌طورکلی در مصرف مکمل‌های پروبیوتیک لازم است تا به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. اما نکات مهم مصرف قرص پروبیوتیک چیست؟

  • قبل از هر چیزی لازم است تا از کمبود این ماده در بدن خود اطمینان حاصل کنید. پیش‌تر دررابطه‌با علائم کمبود پروبیوتیک در بدن صحبت کردیم. اگر شما نیز چند مورد از این علائم را به طور هم‌زمان دارید ممکن است که کمبود پروبیوتیک داشته باشید. به‌طورکلی می‌توانید برای مطمئن شدن از این موضوع به پزشک مراجعه کنید. پس از کسب اطمینان از کمبود پروبیوتیک می‌توانید برای رفع این مشکل، مکمل‌های پروبیوتیک مناسب را مصرف کنید.
  • توجه داشته باشید که مکمل‌های پروبیوتیک بسیار متنوع هستند و هر یک موارد مصرف مختلفی دارند پس بنابراین لازم است تا در انتخاب بهترین قرص پروبیوتیک توجه زیادی داشته باشید. علاوه بر این مورد لازم است تا به زمان مصرف مکمل‌های پروبیوتیک نیز دقت کنید.
  • اگر تصور می‌کنید در هر زمان که دوست داشتید می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک را مصرف کنید، کاملاً در اشتباه هستید؛ چراکه مصرف این مکمل نیز مانند بسیاری از مکمل‌های دیگر باید در زمان مناسب صورت گیرد. بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند که مکمل‌های پروبیوتیک را قبل از غذا و یا اینکه در حین خوردن غذا مصرف کنید؛ چراکه بهترین زمان برای مصرف قرص پروبیوتیک هستند. به‌طورکلی اگر مکمل‌های پروبیوتیک در این مواقع مصرف شوند به‌راحتی وارد روده و دستگاه گوارشی خواهند شد و در چنین شرایطی هضم غذا به‌آسانی انجام می‌شود.
  • لازم است تا مکمل‌های پروبیوتیک به میزان کافی مصرف شوند؛ چراکه مصرف نادرست و بی‌رویه این مکمل می‌تواند مشکلاتی متعددی را برای سلامتی ما به وجود آورد. به‌طورکلی دررابطه‌با میزان مصرف این مکمل نمی‌توان اطلاعات چندان زیادی را ارائه داد؛ چراکه این موضوع را باید پزشک معالج شما تعیین کند. به‌طورکلی بهتر است که مصرف این مکمل‌ها زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد تا هیچ‌گونه مشکل خاصی برای سلامتی شما به وجود نیاید.

سخن آخر

قرص پروبیوتیک چیست؟ پروبیوتیک‌ها مخمرهای مفید و باکتری‌های زنده‌ای هستند که به گوارش و هضم راحت‌تر غذا کمک بسیار زیادی می‌کنند و به‌طورکلی به باکتری‌های مفید معروف هستند. به‌طورکلی مکمل‌های پروبیوتیک یک راه مناسب برای افزایش میزان باکتری‌های خوب در بدن هستند. شما می‌توانید برای خرید مکمل‌های پروبیوتیک به داروخانه آنلاین صبا مراجعه کنید. این داروخانه آنلاین یکی از برترین مراکز عرضه‌کننده مکمل‌های پروبیوتیک و دیگر داروهای مختلف است که امکان خرید مکمل پروبیوتیک به‌صورت غیرحضوری را برای مشتریان فراهم آورده است.  

 

سوالات متداول

 

1. قطره پروبیوتیک را از چه سنی می‌توان برای نوزادان استفاده کرد؟

شما می‌توانید این قطره‌ها را از زمان بدو تولد برای کودکان استفاده کنید.

2. مصرف پروبیوتیک زنان به چه صورت است؟

بانوان می‌توانند به‌صورت کپسول پروبیوتیک و واژینال از فراورده‌های پروبیوتیک مخصوص زنان استفاده کنند.

3. بهترین پروبیوتیک برای کودکان چیست؟

قبل از مصرف پروبیوتیک برای کودکان بهتر است که از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.

4. عوارض پروبیوتیک برای کودکان چیست؟

بهتر است پیش از مصرف پروبیوتیک‌ها با پزشک متخصص برای اطلاع از عوارض آن مشورت کنید و اگر آلرژی‌های مختلف را مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

5. آیا مصرف پروبیوتیک‌ها در دوران بارداری و شیردهی ایمن است؟

مصرف پروبیوتیک‌های باکتریایی مانند بیفیدوباکتریوم، لاکتوباسیلوس و استرپتوکوکوس در دوران شیردهی و بارداری کاملاً ایمن است. جدا از این مورد، مصرف آن می‌تواند موجب کاهش مشکلات گوارشی در مادر ویا همچنین کاهش بروز آلرژی و کولیک در نوزاد شود.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment