0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

بهترین کرم برای درمان پسوریازیس کدام است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 24 دقیقه
نویسنده : تیم تولید محتوا
1403/04/27
نظرات وبلاگ 0

پیش از اینکه بخواهیم به بررسی بهترین کرم برای درمان پسوریازیس بپردازیم، باید بگوییم که پسوریازیس جزو یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود که با تجمع سریع سلول‌ها پوست همراه است. به طور معمول پوست افرادی که با این بیماری مواجه می‌شوند، فلس فلس می‌شود و اطراف این فلس‌ها را نیز التهاب و قرمزی فرامی‌گیرد.

به‌طورکلی پسوریازیس یکی از بیماری‌های پوستی بسیار نگران‌کننده است که در حال حاضر تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کنند. اما جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه امروزه کرم‌ها و پمادهای مختلفی تولید می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توان این بیماری پوستی را درمان کرد.

اما آیا بهترین کرم برای درمان پسوریازیس کدام است؟ ما در این مقاله از داروخانه اینترنتی صبا قصد داریم به بررسی بیماری پسوریازیس و معرفی بهترین کرم درمان پسوریازیس بپردازیم.

بیماری پسوریازیس چیست؟

مطمئناً شما نیز تابه‌حال افرادی را دیده‌اید که دچار بیماری پوستی پسوریازیس شده‌اند و یا حتی ممکن است که خود شما نیز با این بیماری مواجه شده باشید و بخواهید بدانید که معنا و مفهوم کلی این بیماری و ریشه آن چیست. قبل از انتخاب بهترین کرم برای درمان پسوریازیس باید نگرانی‌های خود را کنار بگذارید؛ چراکه بیماری پوستی پسوریازیس قابل‌درمان است و شما با به‌کارگیری روش درمانی مناسب و استفاده از محصولات باکیفیت می‌توانید هرچه زودتر از این بیماری پوستی نجات پیدا کنید.

در تعریف بیماری پسوریازیس باید بیان کنیم که این بیماری درگذشته چندان شایع نبود، اما در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزایش پیدا کرده است. نام دیگر این بیماری پوستی، صدفک و صدف پوستی است و در واقع یک بیماری پوستی خودایمنی به‌حساب می‌آید؛ یعنی در این بیماری بدن انسان علیه خودش عمل می‌کند.

این بیماری پوستی یک نوع بیماری مزمن به شمار می‌آید که به طور دائم در حال رفت‌وآمد است، یعنی در برخی مواقع هست و گاهی هم نیست.

در این بخش از بررسی بهترین کرم برای درمان پسوریازیس باید بگوییم که سلول‌های آسیب‌دیده و مرده پوست انسان به طور مداوم در حال ریزش هستند و جای خود را به سلول‌های سالم می‌دهند.

در این بیماری پوستی به علت دستورات و سیگنال‌های اشتباهی که به سلول‌های‌پوست انسان می‌رسد، سلول‌ها با سرعت بسیار بالایی از ریزش سلول‌ها تولید می‌شوند. بدین صورت نیز بیماری پسوریازیس موجب پوسته‌پوسته شدن سطح پوست انسان می‌شود و ظاهری نامناسب و نامطلوب به سطح پوست می‌بخشد.

بیماری پسوریازیس به‌طورکلی جزو بیماری‌های ژنتیکی است و به‌هیچ‌عنوان امکان ندارد که از فردی به فرد دیگر منتقل شود و در اصل مسری و واگیر نیست. اصلی‌ترین علت این بیماری، وراثت است. بدین صورت که از هنگام تولد یک فرد در ژن او وجود دارد، اما بروز آن قطعی و حتمی نیست.

برخی از عوامل مختلف مانند داروهای خاص، عفونت، آسیب پوست، تحریکات موضعی، سیگار، آب‌وهوا، استرس، الکل و… می‌توانند موجب بروز این بیماری شوند. درمان بیماری پسوریازیس باهدف کاهش سرعت رشد سلول‌های پوست صورت می‌گیرد.

بیماری پسوریازیس چیست؟

انواع پسوریازیس

اگر شما نیز به دنبال بهترین کرم برای درمان پسوریازیس هستید، باید بدانید که بیماری پوستی پسوریازیس دارای انواع مختلفی است که عبارت‌اند از:

پسوریازیس ولگاریس یا پسوریازیس پلاکی

پسوریازیس ولگاریس در واقع شایع‌ترین نوع این بیماری است. در این بیماری، لکه‌های خشک و قرمز روی سطح پوست ایجاد می‌شوند. گاهی اوقات نیز پس از بهبود خشکی پوست، لکه‌های خون در لایه‌های سلولی به وجود می‌آیند. ضایعات پوستی امکان دارد که با خارش و یا درد همراه باشند و تعداد آن‌ها نیز در سطح پوست متفاوت است و در هر قسمتی از بدن نیز می‌توانند بروز پیدا کنند.

پسوریازیس ناخن

پسوریازیس ناخن در یک بخش بسیار کوچک از ناخن دست و یا پا ظاهر می‌شود. در این بیماری، رشد ناخن و رنگ آن دچار تغییر می‌شود و در شرایط بسیار حاد نیز ناخن ضخیم‌تر می‌شود و به‌طورکلی فرم آن نابود می‌شود. اما شما با استفاده از باکیفیت‌ترین کرم درمان پسوریازیس می‌توانید این بیماری را بهبود بخشید.

پسوریازیس خال‌دار یا پسوریازیس قطره‌ای

پسوریازیس خال‌دار به طور معمول دامن‌گیر کودکان و نوجوانان می‌شود و اصلی‌ترین علت بروز آن نیز عفونت‌های باکتریایی مانند ((عفونت استرپتوکوکی گلو)) هستند. در اثر این بیماری پوستی، در سطح پوست تکه‌های عفونت خشک ظاهر می‌شود و پس از مدتی نیز از بین می‌رود. این بیماری می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن نظیر دست، صورت، پا، کف سر و… به وجود آید.

پسوریازیس معکوس (صدف پوستی)

این بیماری پوستی در قسمت‌هایی از بدن که چین‌وچروک بیشتری دارند، به وجود می‌آید. پلاک‌های خارش‌آور و قرمز در نواحی مختلفی از بدن از جمله زیر سینه، زیر بغل، کشاله ران، اطراف دستگاه تناسلی و باسن ظاهر می‌شوند. از عوامل ایجادکننده این نوع پسوریازیس می‌توان به عفونت‌های قارچی اشاره کرد.

پسوریازیس پوست سر

اگر روی پوست سر پسوریازیس بروز پیدا کند، ممکن است ضایعاتی را روی گوش، صورت و حتی خط رویش مو نیز به وجود آورد. به همین دلیل در این حالت عواقبی مانند ریزش مو و گسترش پسوریازیس دورازذهن نیست.

پسوریازیس پوسته‌ای

پسوریازیس پوسته‌ای یکی از نادرترین انواع این بیماری است که معمولاً در سطح کوچک و یا بسیار گسترده‌ای در قسمت‌های مختلف بدن از جمله دست‌وپا و انگشتان بروز می‌یابد. سرعت رشد و توسعه این بیماری بسیار زیاد است و در چنین شرایطی علاوه بر ضایعات پوستی، پودرها و تارهای حاوی مایع نیز در داخل پوست به چشم می‌خورد. تب، خارش شدید، لرز و اسهال از جمله انواع شایع این بیماری هستند.

پسوریازیس اریترودرمیک

این نوع بیماری پوستی به‌طورکلی احتمال شیوع خیلی کمتری دارد و می‌تواند با پوسته‌های قرمز کل سطح بدن را بپوشاند که با سوزش و خارش شدید نیز همراه است.

پسوریازیس مفصلی یا آرتریت پسوریاتیک

این نوع بیماری نه‌تنها باعث پوسته‌پوسته شدن سطح پوست و التهاب می‌شود، بلکه درد و تورم مفاصل را نیز به وجود می‌آید. در برخی از مواقع بروز این بیماری فقط با درد مفاصل همراه است؛ اما گاهی اوقات نیز تغییراتی را در ظاهر ناخن به وجود می‌آورد. نشانه‌های این بیماری پوستی از متوسط تا شدید قابل‌تغییر است و می‌تواند هر یک از مفاصل مختلف بدن را نیز به خود درگیر کند.

علاوه بر این مورد، ممکن است موجب آسیب جدید و سفتی مفاصل شود و در شرایط مزمن نیز شکل دائمی مفاصل را تغییر دهد.

پسوریازیس مفصلی یا آرتریت پسوریاتیک

علائم بیماری پسوریازیس

اگر شما نیز قصد خرید بهترین کرم برای درمان پسوریازیس را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که علائم ایجاد این بیماری را نیز به‌خوبی بشناسید. بیماری پسوریازیس یک بیماری پوستی بسیار آزاردهنده است که تأثیرات بسیار زیادی روی ظاهر پوست دارد. بروز این بیماری با علائم و نشانه‌های مختلف همراه است و شما باتوجه‌به این نشانه‌ها می‌توانید به بروز این بیماری پی ببرید. از اصلی‌ترین علائم پیدایش این بیماری می‌توان به لکه‌های پولکی و قرمز و پوسته‌پوسته اشاره کرد.

علاوه بر این مورد، بروز این بیماری بااحساس سوزش و خارش شدید نیز همراه است. علائم این بیماری پوستی معمولاً در زمان عود بیماری بروز پیدا می‌کند و در طول زمان با بهبودی نیز کاهش پیدا می‌کنند.

دوره‌های بهبودی هر بار به طور معمول ۱ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. پیش‌بینی دوره‌های بهبودی و مدت‌زمان عود بیماری می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. علائم این بیماری می‌توانند خفیف تا شدید باشند و باتوجه‌به نوع پسوریازیس امکان دارد که علائم آن متفاوت باشد. طبق نظر بنیاد ملی پسوریازیس:

  • پسوریازیس خفیف کمتر از ۳ درصد از بدن را پوشش می‌دهد.
  • پسوریازیس متوسط ۳ تا ۱۰ درصد از بدن را پوشش می‌دهد.
  • پسوریازیس شدید بیش از ۱۰ درصد از بدن را پوشش می‌دهد.

ممکن است که پلاک‌ها در هرجایی به وجود آیند، اما به طور معمول به‌صورت تکه‌های بسیار کوچک در پوست سر، آرنج، زانو کمر و… ایجاد می‌شوند. بااین‌وجود برخی از علائم این بیماری عبارت‌اند از:

  • تاول‌های پر از چرک روی لکه‌های قرمز پوست (در موارد نادر)
  • پوست خشک و ترک‌خورده که ممکن است خونریزی کند.
  • ضخیم‌شدن و برآمدگی ناخن‌ها
  • فلسی‌شدن پوست به همراه پینه‌های زبر قرمز یا صورتی برآمده
  • خارش و سوزش و درد روی پوست

این موضوع را به یاد داشته باشید که ممکن است هر یک از این علائم به‌صورت جداگانه بروز پیدا کنند و یا اینکه ممکن است شما چند علائم مختلف را به‌صورت هم‌زمان داشته باشید. به‌طورکلی بروز هر یک از انواع پسوریازیس با علائم و نشانه‌های مختلفی همراه است و ممکن است شما هر یک از علائم ذکر شده را داشته باشید. چیزی که در این میان اهمیت دارد و لازم است موردتوجه قرار گیرد، اهمیت‌دادن به این علائم و نشانه‌ها است.

اگر متوجه شدید که یکی از علائم پسوریازیس در بدن شما وجود دارد، باید سریعاً به پزشک معالج مراجعه کنید. ممکن است با تشخیص به‌موقع و درمان زودهنگام بتوانید علائم این بیماری را کاهش دهید و زودتر بهبود یابید. درهرصورت شما با انتخاب بهترین کرم برای درمان پسوریازیس می‌توانید علائم این بیماری را کاهش دهید.

علائم بیماری پسوریازیس

دلیل بیماری پسوریازیس چیست؟

ممکن است شما نیز به دنبال کسب اطلاع دررابطه‌با علت بیماری پسوریازیس باشید و بخواهید که بهترین کرم برای درمان پسوریازیس را انتخاب کنید. پیش از هر چیزی لازم است بدانید که بروز این بیماری می‌تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته باشد. به عبارتی دیگر، دلایل و علت‌های ایجاد این بیماری متفاوت هستند.

به‌طورکلی اگر دو فردی که مبتلا به این بیماری هستند را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که هر یک از آن‌ها به دلایل مختلفی با این بیماری مواجه شده‌اند.

دررابطه‌با علت بیماری پسوریازیس باید بگوییم که هنوز علت این بیماری به طور کامل مشخص نشده است؛ اما به نظر می‌آید که این بیماری با گلبول‌های سفید خون، سلول‌های T، سیستم ایمنی بدن و… ارتباط مستقیمی دارد. سلول‌های T معمولاً در برابر عوامل خارجی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها از بدن محافظت می‌کنند. اما در برخی از مواقع نیز این سلول‌ها، سلول‌های سالم پوست را به‌اشتباه مورد حمله قرار می‌دهند و آن‌ها را آلوده می‌کنند.

این سلول‌ها موجب افزایش تولید سلول‌های سفید خون، سلول‌های پوست و… می‌شوند. این عوامل، ضایعات پوستی و قرمزی پوست را به وجود می‌آورند. رگ‌های خونی که در مناطق آسیب‌دیده پسوریازیس وجود دارند، موجب به‌وجودآمدن قرمزی در این ضایعات پوستی می‌شوند.

این فرایند به یک‌چرخه مداوم تبدیل می‌گردد که در آن سلول‌های پوستی جدید با سرعت بالایی به سمت لایه خارجی پوست حرکت می‌کنند. این اتفاق امکان دارد که یک روز و یا یک هفته طول بکشد.

به طور معمول بیشتر افراد در سنین ۱۵ الی ۳۵ سالگی مبتلا به این بیماری پوستی می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان کردیم این بیماری مسری نیست و هرگز از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا نمی‌کند. بااین‌وجود این بیماری می‌تواند ارثی و ژنتیکی باشد. همچنین لازم به ذکر است که این بیماری از قسمتی به قسمت دیگر بدن نیز منتقل نمی‌شود.

روش تشخیص بیماری پسوریازیس چگونه است؟

ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توان بیماری پسوریازیس را تشخیص داد؟

  • تشخیص این بیماری به‌طورکلی با معاینه پزشکی صورت می‌گیرد و پزشک معالج آن را تشخیص می‌دهد. در موارد مشکوک، پزشک برای تشخیص قطعی این بیماری بیوپسی انجام می‌دهد.
  • اما به‌طورکلی تشخیص این بیماری به صورت بالینی انجام می‌شود و بسیار کم پیش می‌آید که پزشک برای تشخیص و تایید آن به انجام بیوپسی بپردازد.
  • علاوه بر این مورد پزشک معالج شما باید تشخیص افراطی این بیماری را با درماتورهای مختلف مانند پیتریازیس روزآ، درماتوفیتوز، درماتوز پوسچولار زیر قرنیه، لیکنوئید مزمن، درماتیت سبورئیک، روماتیت دیسکوئیدی مزمن انجام دهد.
  • بعد از اینکه از تشخیص این بیماری به طور کامل اطمینان حاصل کردید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که اشکال پیچیده این بیماری مانند پسوریازیس اریترودرمیک و یا پوسچولار می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و حتی ممکن است به مرگ نیز منجر شوند.

بنابراین، به شما توصیه می‌کنیم که در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائم بیماری پسوریازیس در بدن خود فوراً برای تشخیص این بیماری به پزشک مراجعه کنید و این موضوع را کاملاً جدی بگیرید و در نهایت به خریداری بهترین کرم برای درمان پسوریازیس بپردازید.

بهترین محصول برای درمان پسوریازیس چیست؟

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که بیماری پسوریازیس یک نوع بیماری نسبتاً شایع است که انواع مختلفی و در صورت مشاهده علائم آن باید برای درمان به پزشک معالج مراجعه کنید. خوب است بدانید که برخی از محصولات دارویی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به درمانی این بیماری پوستی بپردازید و پوست خودت را از آلودگی نجات دهید.

اما آیا بهترین کرم برای درمان پسوریازیس چیست؟ از بهترین محصولات برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس می‌توان به محصولات با پایه گیاهی اشاره کرد. تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در تعدادی از گیاهان موجب بهبود وضعیت پوستی در بیماران پسوریازیس می‌شود. این ترکیبات معمولاً توسط کاهش واسطه‌ای التهابی و به علت داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی به درمان پسوریازیس کمک بسیاری می‌کنند.

اگرچه ترکیبات گیاهی برای اعمال تأثیرات مثبت خود به زمان بیشتری نیاز دارند، اما بااین‌وجود در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارند. در آن دسته از محصولاتی که اساس و پایه گیاهی دارند، به طور معمول چند ترکیب گیاهی مختلف به طور هم‌زمان باهم مورداستفاده قرار می‌گیرند و مسیرهای مولکولی مختلف در به‌وجودآمدن این بیماری پوستی تأثیر می‌گذارند که در نتیجه این امر به بهبود بیماری و رفع ضایعات پوستی کمک می‌کند.

آنالوگ ویتامین D نیز جزو یکی دیگر از محصولات خوب در درمان بیماری پسوریازیس به‌حساب می‌آید. ترکیبات دارویی مشتق از ویتامین دی، سرعت تکثیر سلول‌های پوستی را کاهش می‌دهند و موجب تعدیل سیستم ایمنی در ضایعات این بیماری پوستی می‌شوند. این ترکیبات یا به‌صورت هم‌زمان و یا به همراه دارو برای درمان این بیماری پوستی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

کلسیتریول و کلسی‌پوتریول و تاکالسیتول از جمله آنالوگ‌های ویتامین D هستند. این ترکیبات به طور معمول روی پسوریازیس خفیف تا متوسط تأثیر می‌گذارند و می‌توانند در سطح پوست حساسیت ایجاد کنند. ناگفته نماند که کرم پسوریازیس وکتور نیز می‌تواند در درمان این بیماری تأثیر بسیار خوبی داشته باشد.

کرم پسوریازیس سریتا مدل درما پی اس او

کرم پسوریازیس سریتا مدل درما پی اس او یکی از برترین محصولات برند سریتا محسوب می‌شود که در درمان بیماری پوستی پسوریازیس تأثیر بسیار زیادی نیز دارد و به‌طورکلی روی عوامل به‌وجودآورنده این بیماری تمرکز می‌کند. این کرم ترکیبات بسیار قوی دارد و با توانایی اثربخشی بالا می‌تواند با پوسته ریزی مبارزه کنده و مشکل پوستی پسوریازیس را از بین ببرد.

این محصول ترمیم کننده و بازسازی کننده می‌تواند سلول‌های مرده پوست را به‌خوبی مهار کند تا سلول‌های جدید جایگزین آن شوند و بیماری پسوریازیس را بهبود بخشند. علاوه بر این مورد، این کرم در درمان قرمزی و خارش پوست نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

سخن آخر

پسوریازیس یکی از رایج‌ترین انواع بیماری‌های پوستی است که می‌تواند تغییرات بسیار زیادی را در سطح پوست به وجود آورد و زیبایی‌های پوست را به طور کامل از بین ببرد. پسوریازیس در واقع یکی از بیماری‌های ژنتیکی است که از بدو تولد با برخی از افراد همراه است؛ اما مشخص نیست که علائم و نشانه‌های آن چه زمانی در سطح پوست بروز پیدا می‌کنند.

این بیماری می‌تواند در اثر دلایل مختلفی به وجود آید و علائم مختلفی نیز داشته باشد. به‌هرحال اگر شما نیز به بیماری پوستی پسوریازیس مبتلا شده‌اید و به دنبال بهترین کرم برای درمان پسوریازیس هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به داروخانه آنلاین صبا مراجعه کنید.  

 

سؤالات متداول

 

۱. علائم و نشانه‌های ایجاد بیماری پوستی پسوریازیس کدام‌اند؟

بروز این بیماری با علائم و نشانه‌های مختلفی از جمله ضخیم‌شدن و برآمدگی ناخن‌ها، خارش و سوزش و درد روی پوست و… همراه است.

۲. آیا بیماری پوستی پسوریازیس واگیر است؟

این بیماری پوستی به‌هیچ‌عنوان واگیر و مسری نیست و از فردی به فرد دیگر منتقل نخواهد شد.

۳. چگونه می‌توان بیماری پوستی پسوریازیس را تشخیص داد؟

تشخیص این بیماری به طور معمول توسط پزشک و از طریق آزمایش‌هایی که انجام می‌دهد صورت می‌گیرد.

۴. آیا بیماری پوستی پسوریازیس قابل‌درمان است؟

بله؛ این بیماری را می‌توانید با مراجعه به پزشک معالج و استفاده از محصولات مناسب درمان کنید.

نظرات کاربران
نظرات کاربران
با عضویت در سایت نظر خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment