0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای ۵۰ سال

بدن مردها به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی روزانه ویتامین‌ها و مواد ضروری خود را دریافت می‌کند. اما بدن با افزایش سن فرد کارایی‌های لازم برای حفظ عملکرد خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل مصرف با برنامه مولتی‌ویتامین، می‌تواند نقش بسیار مهمی برای بهبود عملکرد بدن ایفا کند.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال صحبت کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به طور کامل با مبحث مولتی‌ویتامین آشنا شوید با ما تا انتها همراه باشید.

ویتامین‌های ضروری برای بدن کدام‌اند؟

ویتامین‌ها از جمله مواد آلی موردنیاز برای بدن انسان به شمار می‌روند؛ زیرا بسیاری از واکنش‌هایی که در بدن انسان انجام می‌شوند مانند: تولید اسیدهای چرب برای ذخیره‌سازی، تجزیه اسیدهای چرب برای مصرف بدن، تجزیه قند برای تولید انرژی و بسیاری از مواد دیگر، به ویتامین نیاز دارند. لازم به ذکر است بیشتر ویتامین موردنیاز بدن از طریق رژیم غذایی به دست می‌آید، اما در بعضی از شرایط به دلیل کمبود این ماده حیاتی، نیاز است که فرد از مکمل‌های ویتامین برای جلوگیری از یک سری مشکلات استفاده کند.

به‌عنوان‌مثال اکثر ایرانی‌ها کمبود ویتامین D دارند و باید از طریق مصرف قرص آن، از بروز مشکلات حاصل از فقدان این ویتامین در بدن خود جلوگیری کنند. نکته جالبی که باید در مورد کمبود ویتامین D اشاره کرد این است که با وجود این مشکل، در ایران افراد مبتلا به راشیتیسم (بیماری حاصل از کمبود ویتامین D) بسیار کم هستند.

مولتی ویتامین مخصوص مردان شامل چه ویتامین‌های است؟

بهترین مولتی ویتامین برای مردان از ویتامین‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظایف بسیاری حیاتی را در فرایندهای مختلف بدن انسان ایفا می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم در بعضی از مواقع، مردان باید مولتی‌ویتامین مصرف کنند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • داشتن استرس یا یک بیماری خاص
  • مردانی که از عادت‌های غذایی بدی برخوردار هستند (مانند مصرف بیش از حد الکل)
  • وجود نقص در بدن مردان که مانع جذب ویتامین و مواد معدنی موردنیاز می‌شود.

در هر کدام از شرایطی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مردان نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامینی دارند. اما سؤال این جا است که در قرص‌های مولتی‌ویتامین، چه ویتامین‌هایی وجود دارند؟! این ویتامین‌ها عبارت‌اند از:

  • ویتامین‌های خانواده گروه B (تیامین، نیاسین، بیوتین، ریبوفلاوین، B12 و غیره)
  • ویتامین C (آسکوربیک اسید)
  • ویتامین‌های محلول در چربی (K،E،C ،A)
  • مواد معدنی مانند زینک

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در ساخت بهترین مولتی ویتامین مخصوص آقایان، از آهن استفاده نمی‌شود. به‌علاوه میزان کلسیم در آن‌ها پایین است.

مولتی ویتامین مخصوص مردان

بهترین مولتی ویتامین مخصوص آقایان

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال از برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود که هر کدام از کارایی و کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. در ادامه این مکمل‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قرص مولتی من آلفا ویتامینز

این قرص مولتی ویتامین از 25 ماده ضروری بدن مردان تشکیل شده که شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این قرص انرژی را در مردان افزایش داده و باعث کاهش خستگی در آن‌ها می‌شود‌. همچنین به دلیل برخورداری از ویتامین سی و ماده معدنی زینک در افزایش سیستم ایمنی بدن مردان نقش دارد.

نکته دیگری که باید در مورد قرص مولتی من آلفا ویتامینز گفت این است که در تقویت استخوان‌ها و مفاصل نیز نقش دارد؛ زیرا از مقدار مناسبی کلسیم، منیزیم و ویتامین D3 برخوردار است. علاوه بر موارد گفته شده این ترکیب مانع کم‌خونی در مردان همچنین حفظ سلامت مو، پوست و ناخن می‌شود.

قرص مولتی من آلفا ویتامینز

مولتی ویتامین مردان بالای 50 سال STP فارما

یکی دیگر از بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال، می‌توان به قرص برند فارما اشاره کرد. مولتی ویتامین مردان بالای 50 سال اس تی پی فارما نیز از ۲۴ ماده آلی و معدنی موردنیاز برای بدن ساخته شده و فرایند پیری را در بدن کاهش می‌دهد. علاوه بر موارد گفته شده، در افزایش انرژی مردان با این رده سنی نیز نقش دارد. همچنین شادابی و نشاط را در بدن آن‌ها افزایش می‌دهد. معمولاً مردان با افزایش سن دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند. اما با وجود مصرف این مولتی‌ویتامین عملکرد قلب آن‌ها بهبود پیدا می‌کند. به‌علاوه این قرص می‌تواند به دید طبیعی در مردان کمک کند.

مولتی ویتامین مردان بالای 50 سال STP فارما

قرص انرژکس گلدن لایف

این قرص نیز یکی دیگر از انواع بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال به شمار می‌رود. قرص انرژکس گلدن لایف می‌تواند با عوارضی که در اثر استرس ایجاد می‌شوند، مقابله کرده و آن‌ها را کاهش دهد. به‌علاوه قدرت بدنی و انرژی را در مردان افزایش داده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. نکته دیگری که باید در مورد قرص موردنظر گفت این است که در کنترل کلسترول و قند خون نقش داشته همچنین حافظه را تقویت می‌کند.

قرص انرژکس گلدن لایف

قرص مولتی ویتامین مینرال آقایان سوپرابیون

این قرص نیز از دیگر مولتی‌ویتامین‌های موجود در بازار به شمار رفته که مخصوص آقایان است. در قرص سوپرابیون تمام مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز مردان وجود دارد. قرص مولتی ویتامین مینرال آقایان سوپرابیون به دلیل برخورداری از موادی مانند: کارنیتین، آرژنین، میتونین و جنسینگ، توان جنسی را افزایش داده و باعث کاهش احساس خستگی در مردان می‌شود.

همچنین این قرص می‌تواند سیستم ایمنی را ارتقا بدهد؛ زیرا دارای آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی مانند بتاکاروتن، کیوتن و غیره است. نکته دیگری که باید در قرص مولتی ویتامین مینرال آقایان سوپرابیون گفت این است که چون در ترکیب آن سیلیکات وجود دارد از سفیدی زودرس مو در مردان جلوگیری می‌کند. این مولتی‌ویتامین در ارتقا عملکرد ذهنی نیز نقش داشته و به حفظ سلامت مو، ناخن و پوست کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین سلامت سیستم قلبی - عروقی را نیز تأمین می‌کند.

قرص مولتی ویتامین مینرال آقایان سوپرابیون

کپسول مولتی ویتامین مخصوص آقایان سندروس

مولتی ویتامین سندروس یکی دیگر از بهترین مولتی ویتامین برای مردان است. این کپسول از ویتامین‌های مختلفی مانند E، سی، بتاکاروتن، لیپوکن و عناصر معدنی مانند روی و مس برخوردار بوده که هر کدام کاربرد خاص خود را در بدن دارند. به‌عنوان‌مثال لیپوکن موجود در کپسول از بروز سرطان پستان جلوگیری می‌کند.

همچنین عنصر سلنیومی که در این ماده به‌کاررفته است می‌تواند باعث افزایش تولید و حرکت اسپرم شود و قدرت جنسی مردان را افزایش دهد. نکته‌ای که باید در مورد کپسول مولتی ویتامین مخصوص آقایان سندروس گفت این است که برای مردانی تولید شده که زیر ۵۰ سال هستند. همچنین در افزایش سیستم ایمنی نیز نقش داشته و سلامت روحی و فیزیکی را حفظ می‌کند.

کپسول مولتی ویتامین مخصوص آقایان سندروس

قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس مخصوص آقایان

این قرص به دلیل برخورداری از انواع مختلف ویتامین و مواد معدنی برای بدن مردان بسیار ضروری است. یکی از موادی که در این قرص به‌کاررفته، سلنیوم است. این ماده خاصیت آنتی‌اکسیدانی از اسپرم‌ها محافظت می‌کند.همچنین قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس از زینک و ویتامین سی نیز برخوردار است؛ به همین ترتیب می‌تواند عملکرد لنفوسیت‌ها (گلبول سفید) را افزایش داده و باعث ارتقای سیستم ایمنی شود.

از دیگر ویتامین‌هایی که در ساخت این مولتی‌ویتامین استفاده شده، گروه B است. ویتامین‌های گروه B از بروز ریزش مو در مردان جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های سی و E نیز خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، به همین دلیل از مو و پوست مردان در برابر اشعه فرابنفش محافظ می‌کنند. همچنین در کاهش فرایند پیری نیز نقش دارند.

کپسول ژلاتینی مولتی فور هیم ویتالی تون

کپسول هیم یکی دیگر از بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای ۵۰ سال بوده و از مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی تشکیل شده است. این کپسول به دلیل برخورداری از خانواده گروه B در بهبود عملکرد عصبی، سنتز اسیدهای چرب و کلسترول، سنتز DNA، تولید گلبول‌های قرمز و بسیاری از موارد دیگر نقش دارد.

سلنیوم یکی دیگر از موادی است که در این کپسول وجود دارد و به‌سلامت جنسی، تشکیل اسپرم، سنتز هورمون‌های تیروئیدی و غیره کمک می‌کند. نکته دیگری که باید در مورد کپسول ژلاتینی مولتی فور هیم ویتالی تون گفت این است که باوجوداینکه مخصوص مردان ساخته و به بازار عرضه می‌شود، اما استفاده از این کپسول برای بانوان نیز ضرری ندارد و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

کپسول ژلاتینی مولتی فور هیم ویتالی تون

قرص مولتی ویتامین منز کامپلیت برونسون

از دیگر مولتی‌ویتامین‌های تهیه شده برای آقایان می‌توان به قرص مولتی ویتامین منز کامپلیت برونسون اشاره کرد. این قرص نیز مانند سایر قرص‌ها از مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری ساخته شده که هر کدام کاربرد و مزیت خود را دارند. قرص مولتی ویتامین برونسون به دلیل برخورداری از مواد آنتی‌اکسیدان، بدن را در برابر بسیاری از سرطان‌ها مقاوم می‌کند.

به‌علاوه سیستم ایمنی را تقویت کرده و انرژی را در فرد افزایش می‌دهد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در ارتقا سوخت‌وساز بدن نیز نقش داشته، درنتیجه می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. علاوه بر موارد گفته شده عملکرد عضلات را تقویت کرده و مقاومت ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد.

قرص مولتی ویتامین منز کامپلیت برونسون

قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی

از دیگر بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال می‌توان به قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی، اشاره کرد. این مکمل غذایی از مقدار بسیاری مواد موردنیاز برای مردان ساخته شده که هر کدام وظایف منحصربه‌فردی را در بدن ایفا می‌کنند. یکی از مواد موجود در این قرص ان‌استیل‌سیستئین است. این ماده باعث افزایش تولید میزان کراتین شده و از پوست و مو محافظت می‌کند. به‌علاوه مصرف درست این مولتی‌ویتامین از ابتلا بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

اما نکته‌ای که باید در مورد قرص بایوبیسیکس مخصوص آقایان نیچرز انلی، گفت این است که در یک سری از موارد نباید آن را مصرف کرد. این شرایط شامل زخم معده، اختلالات مربوط به انعقاد خون، آسم و غیره هستند. نحوه مصرف قرص ویتامین به این صورت است که روزانه باید یک عدد از آن را به همراه غذا یا به‌تنهایی مصرف کنید. دقت داشته باشید مصرف بیش از حد این محصول می‌تواند تأثیرات بدی بر روی سلامت شما مانند اسهال، استفراغ، سردرد، حساسیت پوستی، نفخ و غیره بگذارد.

قرص بایونا من نیچرز اونلی

ضرورت استفاده مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال

با افزایش سن، بدن مانند دوران جوانی خود، توانایی و قدرت همیشگی خود را از دست می‌دهد و با یک سری مشکلات روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل به مصرف مکمل‌های غذایی نیاز پیدا می‌کند. ما در ادامه بعضی از دلایل مصرف بهترین مولتی ویتامین در مردان بالای 50 سال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عوارض مرتبط با قلب و عروق

همان‌طور که می‌دانید وقتی سن انسان بالا می‌رود، احتمال بروز بیماری‌های قلبی - عروقی در او افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل باید مراقب خود باشد. یکی از راه‌های مراقبت از خودمصرف مولتی‌ویتامین است؛ زیرا این ماده حاوی مواد موردنیاز برای حفظ سلامت قلب است.

اختلال در مقاومت سیستم ایمنی

باید به این نکات اشاره کرد که وقتی سن آقایان بیش از پنجاه سال می‌شود، سیستم ایمنی آن‌ها نیز مقاومت خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل مانند قبل نمی‌تواند از بروز بیماری‌ها جلوگیری کند. اما در صورت مصرف مولتی ویتامین، سیستم ایمنی مردان جان تازه‌ای می‌گیرد و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. پس مصرف بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

تولید چین‌وچروک بر روی پوست

میزان چین‌وچروک در پوست بعد از 50 سالگی به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. علت این اتفاق کاهش بیش از حد تولید کلاژن است. اما اگر مولتی ویتامین مصرف کنید به دلیل برخورداری از مواد تحریک کننده سنتز کلاژن، می‌توانید روند پیری خود را خواهش دهید.

سفیدشدن موها

همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن، به دلیل کاهش فولیکول‌ها، موها شروع به سفیدشدن می‌کنند. این فرایند امکان دارد برای یک سری از افراد خوشایند نباشد. مصرف منظم و با برنامه مولتی‌ویتامین می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند یا فرایند آن را به تأخیر بیندازد.

کاهش عملکرد مغز

کاهش عملکرد مغز از دیگر اتفاق‌های ناخوشایندی است که امکان دارد با افزایش سن برای آقایان به وجود بیاید. اما مصرف بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال می‌تواند از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کند.

پوکی‌استخوان

با کاهش تراکم استخوان در سن‌های بالای 50 سال، امکان بروز پوکی استخوان افزایش پیدا می‌کند. اگرچه این مشکل در خانم‌ها بیشتر رخ می‌دهد. اما مردان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. به همین دلیل به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که به صورت روزانه و منظم از قرص‌های مولتی ویتامین استفاده کنند.

اختلال در توانایی دیدن و شنیدن

از دیگر اختلالاتی که افزایش سن بر روی بدن مردان می‌گذارد، کاهش توانایی شنیدن و دیدن است. به همین ترتیب اگر می‌خواهید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید، بهترین کار مصرف با برنامه و زیر نظر پزشک کپسول‌های مولتی ویتامین آقایان است.

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت اسپرم کدام است؟

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت اسپرم کدام است؟

بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال که نقش بسیار مهمی در تقویت اسپرم دارند توسط شرکت‌های معتبر زیادی تولید شده‌اند. این مولتی‌ویتامین‌ها عبارت‌اند از:

  • قرص اسپریژن اروند فارمد؛ روزانه دو بار از این قرص را باید بعد از صرف غذا (به‌عنوان‌مثال بعد از ناهار و شام) مصرف کنید.
  • پودر فرتو من او پی دی فارما؛ روزانه باید یک شاسه از این پودر را در ۱۵۰ سی‌سی آب مخلوط کرده و میل کنید. ۱۵۰ سی‌سی آب معادن یک لیوان که سر آن کمی خالی است.
  • قرص ویتا هی کانسپشن نوتراکس؛ روزانه یک عدد از این قرص را بعد از میل غذا، مصرف کنید.
  • کپسول فرتیل آید آقایان فرهیون های؛ روزانه باید سه تا از این کپسول همراه با آب کافی مصرف شود.

استفاده از مولتی ویتامین و سلامت پروستات

در بالا اشاره کردیم که مصرف بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال می‌تواند از بروز بسیاری از سرطان‌ها مانند پروستات جلوگیری کند. اما نکته اینجا است که اگر مصرف مولتی‌ویتامین بیش از حد موردنیاز بدن آقایان باشد، احتمال بروز سرطان پروستات در آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال تحقیقات اخیر مشخص کرده که مصرف ویتامین E با وجود برخورداری از سلنیوم که در کاهش سرطان نقش دارد، باعث افزایش بروز سرطان پروستات می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که تحقیقات موردنظر دقیق نبوده و نیاز به بررسی بیشتری دارند. طبق این تحقیق که بر روی دو گروه از مردان انجام شده، گروهی که ویتامین E دریافت کرده‌اند نسبت به آن‌هایی که دارونما استفاده می‌کردند، بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

کلام پایانی

طبق متن بالا متوجه شدیم که مصرف بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال می‌تواند یک گزینه عالی برای بهبود عملکرد بدن مردان باشد. قرص‌های مولتی ویتامین به دلیل برخورداری از مواد بسیار ضروری برای بدن مانند ویتامین و مواد معدنی، می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها مانند افزایش سیستم ایمنی، بهبود عملکرد مغز و قلب، افزایش انرژی بدن، بهبود بینایی و شنوایی و غیره کمک‌کننده باشند.

البته به این نکته دقت کنید که مصرف بیش از اندازه و بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی مانند اسهال، استفراغ، سردرد و غیره بشود. پس حتماً قبل از مصرف با پزشک در مورد میزان مکملی که باید روزانه مورداستفاده قرار دهید، مشورت کنید.

سؤالات متداول

آیا مصرف مولتی ویتامین می‌تواند انرژی لازم را برای مردان فراهم کند؟

بله مولتی‌ویتامین‌ها به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری، باعث بهبود عملکرد بدن می‌شوند.

آیا مصرف مولتی ویتامین تأثیری بر قوای جنسی مردان دارد؟

بله مصرف با برنامه و منظم مولتی‌ویتامین تأثیر به سزایی برای سلامت جنسی مردان دارد.

مصرف بیش از حد مولتی‌ ویتامین چه تأثیری دارد؟

باعث ایجاد اسهال، استفراغ، سردرد و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.