0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا

مکمل جینکوبیلوبا که با نام جینکو شهرت دارد یک نوع گونه گیاهی چین است. این قدیمی‌ترین گونی گیاهی معمولاً تا ۱۰۰۰ سال عمر می‌کند و خواص دارویی فراوانی دارد. جینکو به دلیل نماد سلامتی و طول عمر برای مردم ژاپن، چین و کره مقدس است.

از دیرباز تاکنون برگ و دانه جینکو در طب سنتی چین برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت. امروزه این درخت مقدس چشم‌بادامی‌ها در اشکال دارویی مختلف قرص، شربت، دم‌نوش و حتی کپسول تولید می‌شود.

هم اکنون در بازار دارویی ایران نیز اشکال مختلف دارویی جینکو همچون قرص، کپسول جینکوبیلوبا و... بسیار مورد توجه قرار دارد. مصرف این دارو طبق تجویز پزشک فواید بسیار زیادی برای بدن دارد درصورتی‌که شما با مقدار مصرف و بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا آشنا باشید.

خواص جینکوبیلوبا

جینکوبیلوبا امروزه به‌عنوان یکی از داروهای گیاهی بسیار پرفروش شناخته می‌شود. حال شکل دارویی قرص جینکو در صنعت دارو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در واقع خواص جینکوبیلوبا باعث شده تا این نوع داروی سنتی به‌صورت اشکال دارویی قرص، شربت و یا کپسول نیز روانه بازار شود.

بد نیست شما عزیزان بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا را بدانید تا با مصرف به‌موقع شاهد تأثیرگذاری آن باشید. خواص جینکوبیلوبا بسیار زیاد هستند که برخی از آنها شامل:

 جینکوبیلوبا حاوی آنتی‌اکسیدان قوی

مقادیر بسیار زیادی از فلاونوئیدها و ترپنوئیدها که در جینکو وجود دارند روی سلامتی بدن تأثیرگذار هستند. در واقع این مواد خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و برای مقابله با تأثیرات منفی رادیکال‌های آزاد نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رادیکال‌های آزاد باعث تخریب بافت‌های بدن و پیری زودرس می‌شوند، پس برای پیشگیری از چنین مشکلاتی جینکو با خاصیت آنتی‌اکسیدانی تأثیرگذار است. بااطلاع از بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا این دارو را به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مصرف کنید.

افزایش گردش خون و سلامت قلب

از تأثیرات مثبت جینکو افزایش گردش خون و در نتیجه سلامت قلب و عروق است. با مصرف جینکوبیلوبا میتریک اکساید در خون افزایش می‌یابد و این ماده برای افزایش سرعت جریان خون  اندام‌های بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. تحقیقاتی صورت‌گرفته که نشان می‌دهد مصرف جینکو باعث سلامت قلب و عروق و سلامت مغز و در نتیجه پیشگیری از سکته می‌شود.

کاهش علائم اختلالات روان و زوال عقل

از تأثیرات مثبت جینکو کاهش علائم اختلالات روان و زوال عقل است. حتی در طب سنتی نیز از برگ درخت جینکو به‌منظور تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی استفاده می‌کنند. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته جینکو تأثیرات بسیار زیادی روی حافظه دارد.

اثرات آنتی‌اکسیدانی جینکو بسیار زیاد است و چه‌بسا اینکه رادیکال‌های آزاد را نیز حذف می‌کند. این دارو برای تنظیم ضخامت دیواره عروق و کنترل تجمع پلاکتی نقش مهمی به عهده دارد. همچنین با بهبود خون‌رسانی قطعاً عملکرد مغز بهتر شده و اختلالات روانی نیز کاهش می‌یابد. در بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا این دارو را طبق توصیه پزشک برای کاهش اختلالات روان و زوال عقل استفاده کنید.

افزایش قدرت حافظه و تمرکز با جینکوبیلوبا

افزایش قدرت حافظه و تمرکز با جینکوبیلوبا

در طب سنتی مصرف برگ گیاه جینکو به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی باعث تقویت حافظه و تمرکزمی‌شود. جینکو برای درمان آلزایمر و افزایش عملکرد حافظه تأثیر بسیار زیادی دارد. برای پیشگیری از فراموشی‌های ناشی از افسردگی، اضطراب، افزایش سن و مشکلات ژنتیکی گاهی پزشک جینکو تجویز می‌کند.

بهبود علائم افسردگی با جینکوبیلوبا

برای بسیاری از افرادی که علائم افسردگی دارند، معمولاً قرص جینکو تجویز می‌شود. البته هر شخصی نمی‌تواند به‌دلخواه این دارو را برای رفع مشکلات روحی و روانی مصرف کند. تجویز پزشک و همچنین میزان مصرف این دارو یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. با توصیه پزشک جهت بهبود علائم افسردگی این دارو را باید در بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا مصرف کنید.

اثرات ضد التهابی با جینکوبیلوبا

تحت‌تأثیر تهاجم یا آسیب‌های بسیاری از مواد خارجی به‌صورت طبیعی بخشی از بدن ملتهب می‌شود. درصورتی‌که این آسیب‌ها را نادیده بگیرید، بدون شک آسیب دائمی به بافت‌ها وارد می‌کند. در پاسخ به این آسیب بخشی از سیستم ایمنی بدن نیز وارد مبارزه با مواد تهاجمی خارجی می‌شود.

مصرف داروهای ضدالتهابی بهترین روش مبارزه با التهاب بخشی از قسمت‌های بدن است. یکی از خواص منحصربه‌فرد جینکوبیلوبا خاصیت ضدالتهابی آن است. باتوجه‌به اثرات ضدالتهابی بسیار قوی جینکو به‌عنوان یکی از بهترین داروها برای کاهش التهاب استفاده می‌شود.

درمان سردرد و میگرن با جینکوبیلوبا

درمان سردرد و میگرن با جینکوبیلوبا

داروهای بسیار زیادی برای درمان سردرد و میگرن تجویز می‌شود؛ اما خاصیت هیچ یک از این داروها به تأثیرگذاری قرص جینکوبیلوبا نیست. در طب سنتی چین یکی از رایج‌ترین داروهایی که برای درمان سردرد و برطرف‌کردن مشکلات میگرنی استفاده می‌شود، جینکو است.

البته این دارو برای هر نوع سردردی تجویز نمی‌شود، بلکه برای سردردهای ناشی از استرس، کاهش جریان خون یا تنگی رگ‌های خونی مؤثر خواهد بود. این دارو باخاصیت آنتی‌اکسیدانی برای بهبود سردردهای ناشی از موارد ذکر شده تأثیرگذار است. با مصرف این دارو در بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا سردرد و میگرن شما برطرف می‌شود.

می تواند علائم آسم و COPD را بهبود بخشد

جینکو به‌عنوان یک داروی مؤثر برای درمان آسم هم اکنون می‌تواند علائم آسم و COPD را بهبود بخشد. جینکوبیلوبا حاوی ترکیبات ضدالتهابی بسیار زیادی است که التهاب قسمت مجاری هوایی را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف این دارو برای افزایش ظرفیت ریه تأثیر بسیار زیادی دارد.

بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته روی افرادی با علائم آسم، علائم التهابی بزاق بسیاری از افرادی که این دارو را مصرف کرده‌اند کمتر از دیگر افراد بوده است.

کمک به درمان اختلال عملکرد جنسی

از تأثیرات ارزشمند جینکو می‌توان به بهبود عملکرد اختلالات جنسی اشاره کرد. با مصرف جینکو گردش خون افراد افزایش می‌یابد و دلیل افزایش گردش خون نیز گشادشدن عروق است. هم اکنون پزشکان زیادی جینکو را برای افزایش میل جنسی در زنانی با مشکلات جنسی تجویز می‌کند.

دارو مسیر نیتریک اکساید را تحریک و در این صورت خون‌رسانی به اندام‌های تناسلی افزایش می‌یابد. از طرفی بهبود اثرات ضدافسردگی توسط این دارو یکی از مهم‌ترین راه‌های درمان اختلالات جنسی است. بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا به همراه وعده‌های غذایی خواهد بود؛ این صورت حساسیت گوارشی به وجود نمی‌آید.

کپسول جینکوبیلوبا چیست؟

کپسول جینکوبیلوبا چیست؟

یکی از اشکال دارویی پرمصرف جینکو کپسول است که برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌شود. پزشک بر اساس نوع بیماری، شدت بیماری و با در نظر قراردادن شرایط بیمار شکل خاصی از این دارو را تجویز می‌کند.

هم اکنون کپسول جینکو در برندهای بسیار مختلف و به‌صورت برگ یا قوطی با تعداد قرص‌های متفاوتی تولید می‌شود. کپسول جینکو را بیشتر برای درمان وزوز گوش، اختلالات عروق محیطی، سرگیجه و جهت بهبود عملکرد ذهنی استفاده می‌کنند.

قرص جینکوبیلوبا

قرص جینکوبیلوبا چرا تجویز می‌شود؟

یکی از سؤالاتی که پس از دریافت نسخه همه شما به آن توجه می‌کنید، دلیل تجویز یک دارو است. جینکو به‌عنوان یک نوع گیاه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی فراوان، هم اکنون جهت درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌شود. بهترین خاصیت جینکو برای تقویت مغز و پیشگیری از فراموشی است.

در طب سنتی چین گیاه جینکو سال‌هاست به‌عنوان یک داروی اثربخش برای درمان بیماری‌های زیادی استفاده می‌شود. باتوجه‌به مطالعات صورت‌گرفته روی این دارو هم اکنون اشکال دارویی متفاوتی از جینکو به‌صورت قرص و کپسول و تولید می‌شود.

قرص جینکوبیلوبا چرا تجویز می‌شود؟

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا برای تقویت حافظه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بیماران باید به آن توجه داشته باشند، زمان صحیح مصرف دارو است. یک دارو هر چقدر هم تأثیرگذار باشد؛ اما درصورتی‌که مقدار مصرف و زمان مصرف آن نادیده گرفته شود پس تأثیری نخواهد داشت.

شما بیماران عزیز باید بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا را بدانید و طبق تجویز پزشک آن را مصرف کنید. معمولاً زمان مصرف، نحوه مصرف و از طرفی مقدار مصرف هر دارویی بر اساس شرایط بیمار تعیین می‌شود. پزشکان باتوجه‌به شرایط بیمار معمولاً قرص جینکوبیلوبا را روزانه به تعداد ۱ تا ۲ عدد تجویز می‌کنند.

بسیاری از افراد نسبت به مصرف این دارو واکنش نشان می‌دهند و معمولاً هم با عوارض گوارشی همراه است. به همین سبب این دارو را معمولاً به همراه وعده‌غذایی مصرف می‌کنند. هم اکنون این دارو در داروخانه آنلاین صبا به‌عنوان یکی از داروخانه‌های معتبر، باکیفیت اصل و قیمت ارزان به فروش می‌رسد.

عوارض قرص جینکوبیلوبا

عوارض قرص جینکوبیلوبا

یکی از نکات مهمی که دررابطه‌با مصرف قرص جینکوبیلوبا باید به آن توجه داشت، عوارض آن است. هر دارویی بر اساس نیاز بیمار و برای برطرف ساختن برخی از مشکلات بدن استفاده می‌شود. چه‌بسا اینکه برخی از آنها برای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها به تولید رسیده و برخی نیز برای تقویت بدن هستند.

هنگام مصرف برخی از داروها ممکن است بدن حساسیت نشان دهد و حتی بسیاری از آنها عوارضی نیز دارند. برخی از عوارض مصرف این دارو شامل موارد زیر هستند:

  • تهوع
  • سرگیجه
  • اسهال
  • سردرد
  • دل‌درد
  • خارش
  • و...

تداخل دارویی جینکوبیلوبا

یکی از نکات مهمی که نباید بدون تجویز پزشک دارو مصرف کرد، تداخل دارویی است. مصرف هم‌زمان بسیاری از داروها برای بدن ضرر دارد. با در نظر قراردادن تداخل دارویی معمولاً برای درمان هر نوع بیماری یک داروی خاصی تجویز می‌شود که تداخل ایجاد نکند. بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا توسط پزشک توصیه می‌شود و هرگز زمان آن را تغییر ندهید. برخی از داروهایی که با جینکوبیلوبا تداخل دارویی دارند، شامل:

  • اومرپرازول
  • فلوواستاتین
  • دونپزیل

تداخل دارویی جینکوبیلوبا

کپسول جینکوبیلوبا اصل را از کجا بخریم؟

مصرف جینکوبیلوبا برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های ذکر شده اهمیت زیادی دارد. چه‌بسا اینکه جینکو در مقایسه با بسیاری از داروهای مشابه تأثیرگذارتر است. البته نمی‌توان گفت به دلیل تأثیرگذاری زیاد برای درمان بیماری‌های فوق باید حتماً این دارو را استفاده کرد.

با در نظر قراردادن شرایط بیمار معمولاً نوع داروی تأثیرگذارتر و مناسب‌تر تجویز می‌شود. بااین‌حال اگر به کیفیت اصل این دارو دسترسی نداشته باشید، پس هیچ تأثیر مثبتی به همراه نخواهد داشت. به همین منظور توصیه می‌شود برای خرید کپسول جینکوبیلوبا اصل حتماً به داروخانه‌های معتبر مراجعه کنید.

داروخانه صبا یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین در کشور است. حتماً بسیاری از شما کاربران عزیز به دنبال کیفیت اصل بسیاری از داروها همچون جینکو هستید. اکنون می‌توانید به‌صورت اینترنتی و در کمترین زمان ممکن این دارو را سفارش دهید.

کپسول جینکوبیلوبا اصل را از کجا بخریم؟

سخن آخر

کپسول جینکوبیلوبا یکی از پرمصرف‌ترین داروها برای بهبود علائم افسردگی، سردرد، میگرن، اختلالات عملکرد جنسی و... است. هر دارویی برای درمان بیماری خاصی تجویز می‌شود؛ اما هرگز نباید عوارض آن را نادیده گرفت. تداخلات دارویی نیز مهم هستند و باید به آنها توجه داشت و در کنار این مسئله مقدار و نحوه مصرف دارو را نیز در نظر بگیرید.

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا نیز باید موردتوجه قرار بگیرد، تا مصرف دارو تأثیر داشته باشد. هرگز بدون توصیه پزشک قرص جینکوبیلوبا یا هر نوع داروی دیگری را مصرف نکنید. درصورتی‌که پزشک این دارو را برای شما تجویز نموده، می‌توانید جهت خرید از کارشناسان داروخانه آنلاین صبا راهنمایی بگیرید.

سؤالات متداول

خواص جینکوبیلوبا کدام است؟

حاوی آنتی‌اکسیدان قوی، افزایش گردش خون و سلامت قلب، کاهش علائم اختلالات روان و زوال عقل، افزایش قدرت حافظه و تمرکز، بهبود علائم افسردگی،اثرات ضدالتهابی و... را می‌توان از خواص این دارو دانست.

از کجا می‌توان جینکوبیلوبا را تهیه کرد؟

شما به‌راحتی می‌توانید از داروخانه آنلاین صبا این دارو را تهیه کنید.