0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

بهترین آبرسان پوست مختلط

داشتن پوستی شفاف، زیبا و درخشان برای همه انسان‌ها اهمیت دارد. انواع مختلفی پوست وجود دارد که یکی از آن‌ها مختلط است. این نوع پوست نیز مانند انواع دیگر نیاز به رسیدگی دارد. یکی از محصولاتی که برای آن مورداستفاده قرار می‌گیرد، آبرسان است.
ما در این محتوا قصد داریم، بهترین آبرسان پوست مختلط، ویژگی‌ها و تأثیراتی که دارد، مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر به کسب اطلاعات جامع در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بیشتر با آبرسان آشنا شوید با ما تا انتها همراه باشید.

آبرسان چیست؟

قبل از آنکه در مورد بهترین آبرسان پوست مختلط، صحبت کنیم، ابتدا آبرسان را به‌طورکلی مورد بررسی قرار می‌دهیم. آبرسان یک محصول آرایشی - بهداشتی به شمار رفته که وظیفه حفظ و افزایش میزان آب موجود در پوست شما دارد. به این صورت که رطوبت موجود در محیط را به لایه‌های پوست شما انتقال می‌دهد.
این محصول از مواد مختلفی مانند هیالورونیک اسید ساخته شده که از مزایای بسیار زیادی برای پوست شما برخوردار است. باید گفت هیالورونیک اسید به‌عنوان یک گلیکوزآمینوگلیکان همراه با گلیسیرین، آب را علاوه بر محیط از لایه‌های عمقی پوست جذب کرده و به لایه‌های سطحی انتقال می‌دهند.

پوست مختلط چه نوع پوستی است؟

پوست مختلط یکی از انواع پوست به شمار رفته که حالت ترکیبی دارد؛ یعنی اینکه در بعضی از نقاط مانند پیشانی و بینی (ناحیه تی زون) چرب اما در نواحی گونه و اطراف دهان خشک است. پوست مختلط دارای یک سری ویژگی بوده که می‌توانند به شما در شناسایی نوع پوستتان کمک‌کننده باشند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • در بعضی از نواحی به دلیل وجود چربی زیاد، پوست براق می‌شود.
  • وجود جوش در بعضی از قسمت‌های صورت
  • برخورداری از منافذ باز در نواحی از صورت به‌خصوص در اطراف ناحیه بینی
  • پوسته‌پوسته شدن اطراف دهان به دلیل خشکی پوست
  • زبر شدن بعضی از نواحی پوست و ایجاد کشیدگی در آن 

درصورتی‌که دارای ویژگی‌های بالا باشید، نشان‌دهنده این است که شما پوستی ترکیبی دارید و باید برای آن بهترین آبرسان پوست مختلط را تهیه کنید.

تأثیر آبرسان بر روی پوست

تأثیر آبرسان بر روی پوست

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، آبرسان مزایا و تأثیرات بسیار زیادی بر روی پوست داشته و می‌تواند به حفظ آب در آن کمک کند. ما در ادامه محتوا تأثیراتی که آبرسان بر روی پوست می‌گذارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاهش تعداد جوش‌های زیرپوستی و تنظیم‌کننده چربی

زمانی که رطوبت و آب موجود در لایه‌های سطحی پوست کاهش پیدا می‌کند، غدد چربی ساز (غدد سبوم) باعث تولید مقدار زیادی چربی بر روی سطح پوست می‌شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، استفاده از کرم آبرسان بسیار اهمیت دارد. چرب شدن بیش از حد پوست به‌خصوص برای افرادی که پوست چرب یا مختلط داشته، می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. به همین خاطر استفاده از کرم آبرسان به‌صورت روتین باید جزو ضروری زندگی شما در نظر گرفته شود. به‌علاوه از بروز جوش‌های زیر پوستی جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از خشکی پوست و بهبود آن

یکی دیگر از اثرات کم‌آبی پوست، خشکی آن است. هنگامی که پوست صورت و گردن خشک می‌شود، امکان افزایش چین‌وچروک و به دنبال آن پیری، وجود دارد. علاوه بر موارد گفته‌شده، وقتی پوست از رطوبت کمی برخوردار باشد نسبت به اشعه‌های حاصل از خورشید، ضعیف‌تر بوده و امکان بروز مشکلات پوستی در آن افزایش پیدا می‌کند. به همین ترتیب اگر قبل از استفاده از کرم ضدآفتاب، آبرسان استفاده کنید، میزان اثرات مخرب اشعه‌های خورشیدی کاهش پیدا می‌کند.

کم‌ رنگ‌ شدن لکه‌های پوستی

یکی دیگر از تأثیراتی که کرم آبرسان بر روی پوست می‌گذارد، بهبود لکه‌های پوستی است. عوامل مختلفی مانند آکنه، خشکی یا پیری می‌توانند باعث بروز لکه‌هایی بر روی پوست شوند. اما استفاده از آبرسان برای پوست مختلط، خشک و چرب، به‌مرور باعث کاهش لکه‌های مختلف پوست خواهد شد.

کم‌ کردن مشکلات پوستی

هر کدام از انواع پوست‌های خشک، مختلط و چرب دارای یک سری ویژگی هستند که امکان دارد برای فرد آزاردهنده باشند. به‌عنوان‌مثال پوست‌های خشک یا مختلط در بعضی از نقاط پوست خود حالت زبری، پوسته‌شدن و بسیاری از موارد دیگر را تجربه می‌کنند. اما در صورت استفاده از بهترین آبرسان پوست مختلط، چرب یا خشک امکان ایجاد چنین مشکلاتی به حداقل خواهد رسید.

باعث کاهش التهاب پوست در مواقع مواجهه با آب داغ می‌شود!

در بعضی از مواقع به دلیل دوش آب داغ یا برخورد آب جوش به هر دلیلی به پوست، امکان دارد در سطح آن التهاباتی شکل‌گرفته و میزان رطوبت پوست کاهش پیدا کند. در چنین مواقعی استفاده از کرم آبرسان می‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا باعث کاهش التهاب شده و آسیب‌های ناشی از آب داغ را بهبود می‌بخشد.

خاصیت سم‌زدایی و روشن‌کنندگی

از دیگر تأثیراتی که آبرسان برای پوست مختلط دارد، روشن‌کردن پوست و سم‌زدایی آن است. به‌عبارت‌دیگر وقتی شما استفاده از آبرسان را به روتین زندگی خود تبدیل کنید، به‌مرور تیرگی‌های حاصل از کم‌آبی در پوست شما کاهش پیدا کرده و پوستتان روشن می‌شود. به‌علاوه می‌تواند سموم را از پوست شما خارج کرده و امکان بروز آکنه را به حداقل برساند.

ویژگی‌های یک آبرسان پوست مختلط مناسب

ویژگی‌های یک آبرسان پوست مختلط مناسب

بهترین آبرسان پوست مختلط دارای یک سری ویژگی منحصربه‌فرد بوده، به همین دلیل استفاده از به‌تمامی افرادی که دارای پوست مختلط هستند، توصیه می‌شود. ویژگی‌های این نوع از کرم آبرسان عبارت‌اند از:

  • به‌صورت عمقی آبرسانی پوست شما را انجام می‌دهد.
  • باعث افزایش میزان تولید کلاژن در بدن می‌شود.
  • کاهش‌دادن فرایند پیری
  • باعث افزایش حالت کشسانی در پوست می‌شود.
  • انواع مختلفی از ویتامین‌ها از جمله خانواده گروه B، A و C در آن وجود دارد.
  • معمولاً هیچ‌گونه مواد مضری مانند پارابن، الکل و غیره در آن مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.
  • باعث افزایش شادابی پوست و جوان‌سازی آن می‌شود.
  • تنظیم‌کننده میزان چربی پوست و جلوگیری از بروز آکنه و جوش

به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی که دارد از بروز خارش یا قرمزی در پوست جلوگیری می‌کند.

معرفی بهترین آبرسان پوست مختلط

انواع مختلفی کرم آبرسان از برندهای خارجی و داخلی به بازار عرضه می‌شود که هر کدام دارای یک سری ویژگی خاص هستند. در ادامه بعضی از بهترین آبرسان پوست مختلط را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کرم آبرسان ژنوبایوتیک مخصوص پوست مختلط و چرب

کرم آبرسان ژنوبایوتیک مخصوص پوست مختلط و چرب یکی از انواع محصولات موجود در بازار است که علاوه بر آبرسانی پوست باعث کاهش و تنظیم چربی آن نیز می‌شود. به همین دلیل از بروز آکنه یا جوش بر روی صورت جلوگیری می‌کند. به دلیل اینکه محصول موردنظر برای پوست‌های مختلط نیز ساخته شده است، حالتی معتدل دارد؛ یعنی نه باعث خشک‌شدن پوست و نه باعث چرب شدن بیش از حد آن می‌شود.

نکته دیگری که باید در مورد کرم آبرسان ژنوبایوتیک گفت، این است که در ساخت آن از ویتامین سی استفاده شده که در شفاف‌شدن پوست، روشن‌شدن آن و افزایش تولید میزان کلاژن نقش دارد. علاوه بر موارد گفته شده این محصول به دلیل ساختاری که دارد از پوست صورت شما در برابر انواع اشعه‌ها از جمله بلو لایت محافظت می‌کند.

کرم آبرسان ژنوبایوتیک مخصوص پوست مختلط و چرب

سرم آبرسان آلوئه‌ورا برند لورآل مخصوص پوست‌ها مختلط و خشک

این سرم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در کوتاه‌ترین زمان، اثرات خود را برجای می‌گذارد. کرم آبرسان لورآل مخصوص پوست‌های مختلط، به‌سرعت جذب پوست شده و آن را لطیف و نرم می‌کند. نکته دیگری که باید در مورد محصول موردنظر گفت این است که از مواد حیاتی مختلفی مانند ویتامین E، عصاره گلاب و گل رز تشکیل شده که هر کدام اثرات منحصربه‌فردی دارند.

نکته دیگری که باید در مورد کرم آبرسان آلوئه‌ورا لورآل اشاره کرد این است که هیچ‌گونه مواد مضری مانند پارابن، رنگ و عطر مصنوعی و الکل در ساخت آن استفاده نشده و سلامت بالایی دارد. همچنین از یک پمپ هوشمند برخوردار بوده که مقدار مصرف را کنترل می‌کند. این محصول ۷۰ میلی‌لیتری است به همین دلیل از حجم بالایی برخوردار بوده همچنین باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دارد، قیمتش مناسب است.

سرم آبرسان آلوئه‌ورا برند لورآل مخصوص پوست‌ها مختلط و خشک

سرم آبرسان گارنیر

یکی دیگر از بهترین آبرسان پوست مختلط می‌توان به گارنیر محصول کشور فرانسه اشاره کرد. این محصول ویژه از مواد بسیار حیاتی مانند هیالورونیک اسید (نوعی گلیکوزآمینوگلیکان) و عصاره آلوئه‌ورا ساخته شده است. به همین دلیل برای انواع پوست به‌خصوص پوست‌های مختلط یک گزینه عالی به شمار می‌رود. سرم آبرسان گارنیر توانایی آبرسانی عمقی پوست شما را داشته و از بافت سبک و نرمی نیز برخوردار است.نکته دیگری که باید در مورد محصول موردنظر گفت این است به دلیل برخورداری از گلیسیرین باعث نرمی و لطافت پوست شما خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های سرم آبرسان گارنیر این است که می‌تواند چین‌وچروک‌های سطح پوست را کاهش داده و از بروز پیری زودرس در فرد جلوگیری کند. این محصول اگر به‌صورت مداوم مورداستفاده قرار گیرد، باعث شفافیت پوست شده و آن را صاف کند. همچنین از توانایی جذب بالایی برخوردار است.

سرم آبرسان گارنیر

کرم آبرسان عصاره انگور از برند گارنیر

این کرم آبرسان یکی از انواع کرم‌های آبرسان به شمار رفته و برای پوست‌های مختلط و معمولی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این کرم علاوه بر آبرسانی، خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز داشته و باعث درخشانی و بازیابی پوست می‌شود.نکته دیگری که باید در مورد کرم آبرسان گارنیر حاوی عصاره انگور گفت این است که بافت سبکی دارد، به همین دلیل باعث سنگینی پوست نمی‌شود. همچنین تولید لایه چربی نمی‌کند و به‌سرعت جذب می‌شود. این آبرسان به مدت ۴۸ ساعت بر روی پوست کارایی داشته و باعث شفافیت پوست می‌شود.

لازم به ذکر است برای آن تست حیوانی استفاده نشده و به‌صورت وگان تهیه شده است.کرم آبرسان گارنیر نمی‌گذارد اثرات خطرناک رادیکال‌های آزاد یا عوامل مضر محیطی باعث ایجاد مشکل در پوست بشوند. در ساخت این محصول از ترکیبات حیاتی و مغذی مانند روغن سویا، ویتامین E، آلوئه‌ورا و گلیسیرین ساخته شده همچنین فاقد مواد مضر مانند الکل، پارابن، سیلیکون، فنوکسی اتانول، رنگ‌های مصنوعی و غیره است.

کرم آبرسان عصاره انگور از برند گارنیر

کرم آبرسان برند مویسچر

یکی از بهترین آبرسان پوست مختلط می‌توان به کرم آبرسان مویسچر اشاره کرد. ویژگی جالبی که کرم آبرسان موردنظر دارد این است که به مدت صد ساعت ماندگاری داشته همچنین بافتی سبک و ژله‌ای دارد. لازم به ذکر است تنها در چند ثانیه می‌تواند رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کرده و برای انواع پوست مناسب است. این محصول علاوه بر آبرسانی عمقی در رطوبت‌رسانی نیز نقش دارد. همچنین باعث می‌شود لایه پایینی پوست همانند لایه‌های بالایی به‌خوبی هیدراته (آبرسانی) شوند.

نکته دیگری که در مورد محصول موردنظر گفت این است که در شادابی و سرزندگی پوست نیز نقش دارد.اگر به‌صورت مداوم استفاده شود از بروز چین‌وچروک جلوگیری کرده و در صورت وجود هرگونه چروک باعث کاهش آن‌ها می‌شود. این محصول ساخت کشور آمریکا بوده و از پوست در برابر عوامل مضر بیرونی مانند اشعه‌های خورشیدی محافظت می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده از مواد حیاتی مختلفی مانند هیالورونیک اسید، بیوفرمنت آلوئه و آب آلوئه اکتیو شده، ساخته شده است. همچنین هیچ‌گونه مواد مضر مانند چربی، عطر، رنگ مصنوعی، پارابن و غیره به هنگام تولید آن، مورداستفاده نگرفته‌اند.

کرم آبرسان برند مویسچر

ژل آبرسان و مرطوب‌کننده درماتیکالی از برند کلینیک

در ساخت این محصول از هیچ‌گونه چربی استفاده نشده به همین دلیل اویل فری است. به دلیل خاصیت ژلی خود به‌راحتی پوست را آبرسانی کرده و تا ۸ ساعت رطوبت موردنیاز آن را تأمین می‌کند. نکته بسیار مهمی که باید در مورد ژل آبرسان کلینیک گفت این است که می‌تواند کشیدگی حاصل از خشکی پوست را برطرف نماید و باعث نرمی و لطافت آن شود.

پس متوجه شدیم این ژل مرطوب‌ کننده و آبرسان بوده، به‌علاوه به دلیل برخورداری از بافت سبک، بر روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. این محصول ساخت کشور آمریکا بوده و از مواد حیاتی مختلفی مانند عصاره جو، تخمه آفتاب‌گردان و میوه خیار ساخته شده است. همچنین برای پوست‌های مختلط و چرب مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ژل آبرسان و مرطوب‌کنند درماتیکالی از برند کلینیک

واتر ژل آبرسان از برند کدلی وینوسورس

این محصول ساخت کشور فرانسه بوده که حالت ژلی دارد و بسیار سبک است. واتر ژل کدلی شادابی و جوانی پوست را افزایش داده همچنین برای پوست‌های نرمال تا مختلط یک گزینه عالی به شمار می‌رود. در ساخت این محصول از آب انگور طبیعی و آلوئه‌ورا استفاده شده که منجر به افزایش کارایی آبرسان شده‌اند. این محصول علاوه بر موارد گفته شده باعث کاهش التهاب و تسکین پوست می‌شود.

واتر ژل آبرسان از برند کدلی وینوسورس

واتر ژل آبرسان هیدرو بوست از برند نوتروژینا

از دیگر بهترین آبرسان پوست مختلط می‌توان به واتر ژل آبرسان نوتروژینا اشاره کرد. این محصول خاصیت ضد پیری و ضدچروکی داشته و خشکی پوست را به طور کامل برطرف می‌کند. ژل آبرسان نوتروژینا را می‌توان قبل از آرایش مورداستفاده قرارداد. به‌علاوه تا ۲۴ ساعت می‌تواند رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کند. در ساخت آن از چربی استفاده نشده و کمدون‌زا نیست.

واتر ژل آبرسان هیدرو بوست از برند نوتروژینا

کلام پایانی

پوست مختلط یکی از انواع پوست به شمار رفته که ترکیبی از پوست خشک و چرب است. این پوست دارای یک سری ویژگی مانند خشکی در اطراف دهان یا وجود آکنه در نواحی چرب است که می‌توانند باعث ناراحتی فرد شوند. برای رفع این مشکل‌ها باید از بهترین آبرسان پوست مختلط استفاده کرد؛ زیرا این محصول می‌تواند باعث نرمی، لطافت، درخشندگی و شادابی پوست شود.

همچنین از بروز چین‌وچروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. برندهای مختلفی، آبرسان را تولید و به بازار عرضه کرده و هر کدام دارای یک سری ویژگی و مزایا هستند. به همین دلیل شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه هر کدام را نیاز داشتید از مراکز معتبر نظیر داروخانه صبا تهیه کنید. 

سؤالات متداول 

آیا کرم آبرسان پوست مختلط می‌تواند چین‌وچروک پوست را کاهش دهد؟

بله از بروز چین‌وچروک جلوگیری می‌کند و اگر چروکی بر روی پوست وجود داشت باعث کاهش آن می‌شود.

کدام برند آبرسان را انتخاب کنیم؟

برندهای خوب زیادی در بازار وجود دارند که شما متناسب باسلیقه خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. البته از فروشگاه‌ها معتبر خرید خود را انجام دهید.

آیا استفاده مداوم آبرسان می‌تواند پوست را شاداب و جوان کند؟

بله در صورت استفاده مداوم از این محصول، اثرات و تغییرات چشمگیر آن را خواهید دید.